Uchwała Nr XXIII /163/04 Rady Gminy w Bobrownikach z dnia 27 grudnia 2004r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2005 rok. Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r . z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966), art.109,112,113,114,116,117,118, 124, 128, ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148 z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077) § 1 1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2005 r. w wysokości 15 841 307,00zł w tym: -dochody zadań własnych 14 837 533,00zł -dotacje celowe na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie 919 027,00zł - dochody otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 84 747,00zł ( zgodnie z załącznikiem 1) 2) Wydatki budżetu gminy na 2005r. w wysokości 16 122 307,00zł w tym: -wydatki na zadania własne gminy i na zasadzie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 15 203 280,00zł -wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami 919 027,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 2) 3) Plan zadań zleconych administracji rządowej ( zgodnie z Załącznikiem Nr 3) oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie ( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a). 4) Plan zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego ( zgodnie z Załącznikiem nr 10) 5) Wydatki na projekty realizowane przy udziale środków przedakcesyjnych Unii Europejskiej - z Programu Sapard ( zgodnie z Załącznikiem Nr 11). § 2 1) Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami) w kwocie 281 000,00zł . 2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. 3) Prognozowane przychody w wysokości 1 856 000,00zł w tym na pokrycie : - deficytu w wysokości 281 000,00zł z tytułu : wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych - rozchodów w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu : wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych ( zgodnie z Załącznikiem Nr 4) § 3 Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj. do 1% planowanych wydatków § 4 Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 3 365 910,00zł. ( zgodnie z Załącznikiem Nr 5). § 5 1) Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego w następujących wysokościach: -przychody 2 598 060,00 zł -rozchody 2 531 870,00 zł 2) Plan przychodów i wydatków środków specjalnych obejmujące: -przychody 217 900 ,00zł -wydatki 216 300,38zł (zgodnie z Załącznikiem Nr 6) 3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych: Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący: - przychody 4 800,00zł - wydatki 9 400,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 7) § 6 1. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowej: - Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dofinansowanie do 1 m³ ścieków w wysokości 62 000,00zł. 2. Pozostałe dotacje : 1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem w wysokości 781 000,00zł z tego: dla Bibliotek 211 000,00zł dla Ośrodków Kultury 570 000,00zł 2) Dotacje dla pomiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w kwocie 151 000,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 8 ) § 7 Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756 w wysokości 173 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w dziale 851 na kwotę 173 000,00zł (zgodnie z Załącznikiem Nr 9) § 8 Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec 2005 roku i na lata następne (zgodnie z Załącznikiem Nr 12) . § 9 Upoważnić Wójta Gminy do: 1) Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami. 2) Lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. 3) Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji w wieloletnim programie inwestycyjnym Spłaty zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z terminami ich wymagalności. § 10 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy . Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Przewodniczący Rady mgr Bogdan Brzozowski Rada Gminy w Bobrownikach
uchwala :
§ 11