Uchwała Nr XXIII /163/04           

Rady Gminy w  Bobrownikach

z dnia 27 grudnia 2004r.

w sprawie  uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2005 rok.

                  Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia     8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r .      z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966),  art.109,112,113,114,116,117,118, 124, 128,  ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity  Dz. U.   z 2003r.   Nr 15, poz.148   z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań   ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077)

Rada Gminy w  Bobrownikach

uchwala :

§ 1

1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2005 r.  w wysokości     15 841 307,00zł

     w tym:

 -dochody zadań  własnych                                                                      14  837 533,00zł

 

-dotacje celowe na finansowanie zadań

    z zakresu administracji rządowej  zleconych gminie                                    919 027,00zł

 

- dochody otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami

   samorządu terytorialnego                                                                             84 747,00zł

( zgodnie z załącznikiem 1)

 

2) Wydatki budżetu gminy  na 2005r. w wysokości                              16 122 307,00zł        

     w tym:

    -wydatki na zadania własne gminy i na zasadzie porozumień między

   jednostkami samorządu terytorialnego                                                  15 203 280,00zł

    -wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami                                                                                                   919 027,00zł   

( zgodnie z Załącznikiem Nr 2)

 

3) Plan zadań zleconych  administracji rządowej

      ( zgodnie z Załącznikiem Nr 3)

 

oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie

 

( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a).

 

4) Plan zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego ( zgodnie z Załącznikiem nr 10)

 

 

5) Wydatki  na projekty realizowane przy udziale  środków przedakcesyjnych Unii Europejskiej     - z Programu Sapard (  zgodnie z Załącznikiem Nr   11).

 

§ 2

 

1)  Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami)  w kwocie 281 000,00zł .

 

2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

 

3) Prognozowane przychody w wysokości 1 856 000,00zł

w tym na pokrycie :

      -   deficytu w wysokości 281 000,00zł

 z tytułu :

 wolnych środków  jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych

 

-          rozchodów w wysokości 1  575 000,00zł

z tytułu :

 wolnych środków  jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych

 

 

( zgodnie z Załącznikiem Nr 4)

 

§ 3

Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj.  do 1% planowanych wydatków 

§ 4

Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 3 365 910,00zł. (  zgodnie z Załącznikiem Nr 5).

 

§ 5

1) Plan przychodów  i wydatków  zakładu budżetowego

   w następujących wysokościach:

 

   -przychody                2 598 060,00 zł                                     

   -rozchody                  2 531 870,00 zł                                                                                  

 

2) Plan przychodów i wydatków środków specjalnych obejmujące:

    -przychody                 217 900 ,00zł                                           

    -wydatki                     216 300,38zł

                                                                             

(zgodnie z Załącznikiem Nr  6)

 

3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych:

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący:

- przychody                       4 800,00zł

- wydatki                           9 400,00zł

( zgodnie z Załącznikiem Nr 7)

§ 6

1.  Zakres i kwoty dotacji  przedmiotowej:

 

 

- Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dofinansowanie  do 1 m³ ścieków

w wysokości 62 000,00zł.

 

2. Pozostałe dotacje :

 

1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla  instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem w wysokości                               781 000,00zł

 

   z tego: dla Bibliotek                                       211 000,00zł

              dla Ośrodków Kultury                         570 000,00zł

 

 

2) Dotacje dla pomiotów  nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w kwocie 151 000,00zł

 ( zgodnie z Załącznikiem Nr 8 )

§ 7

 

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756       w wysokości 173 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki   i rozwiązywania problemów alkoholowych  w dziale 851 na kwotę 173 000,00zł

(zgodnie z Załącznikiem Nr 9)

 

 

§ 8

 

Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec 2005 roku i na lata następne (zgodnie  z Załącznikiem Nr 12) .

§ 9

Upoważnić Wójta  Gminy do:

1) Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań  za wyjątkiem przeniesień  wydatków między działami.

 

 

2) Lokowania  czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach  niż bank prowadzący obsługę budżetu.

 

3) Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia      w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji w wieloletnim programie inwestycyjnym

 Spłaty  zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z terminami ich wymagalności. 

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .

§ 11

 

Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku

 i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

Przewodniczący Rady

mgr Bogdan Brzozowski