Uchwała Nr XXXIII/250/05 Rady Gminy w Bobrownikach z dnia 30 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2006 rok. Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r .z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966), art.109, 112,113,114,116,117,118, 124, 128, ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148 z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077 z poźn. zm) § 1 1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2006 r. w wysokości 15 915 459,00zł w tym: -dochody zadań własnych 14 402 375,00zł -dotacje celowe z budżetu państwa na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie 1 453 200,00zł - dotacje celowe otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 59 884,00zł ( zgodnie z załącznikiem 1) 2) Wydatki budżetu gminy na 2006r. w wysokości 16 733 731,00zł w tym: - wydatki bieżące 14 060 231,00zł z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6 935 767,00zł dotacje 890 000,00zł obsługa długu 22 500,00zł poręczenia , gwarancje udzielone przez gminę - wydatki majątkowe 2 673 500,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 2) z czego: a) wydatki na zadania własne gminy i na zasadzie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 15 280 531,00zł b) -wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami 1 453 200,00zł § 2 1) Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami) w kwocie 818 272,00zł . 2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. 3) Prognozowane przychody w wysokości 2 393 272,00zł z tytułu : wolnych środków w tym na pokrycie : - deficytu w wysokości 818 272,00zł - rozchodów w wysokości 1 575 000,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 4) § 3 1) Załącza się do budżetu gminy projekt planu finansowego dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie w kwocie 1 453 200,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 3) oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 29 400,00zł ( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a). 2) Plan zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 59 884,00zł ( zgodnie z Załącznikiem nr 10) § 4 Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj. do 1% planowanych wydatków § 5 Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 2 673 500,00zł. ( zgodnie z Załącznikiem Nr 5). § 6 1) Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego w następujących wysokościach: -przychody 2 699 497,00 zł -rozchody 2 623 700,00 zł (zgodnie z Załącznikiem Nr 6) 2) Plan przychodów i wydatków dochodów własnych obejmujące: -przychody 246 440,00zł -wydatki 243 520,00zł (zgodnie z Załącznikiem Nr 7) 3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych: Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący: - przychody 6 000,00zł - wydatki 24 900,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 8) § 7 1. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowej: - Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dopłatę do 1 m³ ścieków w wysokości 50 000,00zł. 2. Pozostałe dotacje : 1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem w wysokości 840 000,00zł z tego: dla Bibliotek 220 000,00zł dla Ośrodków Kultury 620 000,00zł ( zgodnie z Załącznikiem Nr 11 ) § 8 Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756 w wysokości 170 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w dziale 851 na kwotę 170 000,00zł (zgodnie z Załącznikiem Nr 9) § 9 Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec roku 2006 i lata następne oraz planowane spłaty zobowiązań na rok2006 i lata następne ( zgodnie z Załącznikiem Nr 12) § 10 Upoważnić Wójta Gminy do: 1) Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami. 2) Dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu , nie powodujących zmiany zakresu rzeczowego zadań tj. wprowadzenia do planu nowych zadań inwestycyjnych i zaniechania realizacji zadań ujętych w planie 3) Lokowania czasowo wolnych środków budżetowych również na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. 4) Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji w wieloletnim programie inwestycyjnym 5) Samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł § 11 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy . Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Przewodniczący Rady mgr Bogdan Brzozowski Rada Gminy w Bobrownikach
uchwala :
§ 12