Uchwała Nr XXVI/257/08

Rady Gminy Bobrowniki

 

z dnia 30 grudnia 2008 roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2009.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 166, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2, 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)

 

Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

1. Dochody budżetu Gminy w wysokości 21 081 322,00 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 19 911 322,00zł

- dochody majątkowe w kwocie 1 170 000,00zł

 zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

 

Wydatki budżetu Gminy w wysokości 24 792 124,00 zł, z tego:

 1.1. wydatki bieżące w wysokości 19 095 410,00zł , w tym na:

 a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8 544 209 ,00zł

 b) dotacje 3 873 027,00zł

 c) wydatki na obsługę długu 6 000,00zł

 

1. 2. wydatki majątkowe w wysokości 5 696 714,00zł zgodnie z załącznikiem nr 4

 Łącznie zgodnie z załącznikiem nr 2.

 

Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3.

 

§ 3

 

Deficyt budżetu Gminy w wysokości 3 710 802,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie     890 000,00zł

 

nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 586 802,00zł

 

pożyczki zaciągniętej w WFOŚ i GW w kwocie 1 234 000,00zł

 zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

§ 4

 

W budżecie tworzy się rezerwy:

ogólną w wysokości                              - 240 000,00 zł,

celowe w wysokości                 - 10 000,00zł,

 w tym:

rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie 10 000,00 zł,

 

§ 5

 

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 1 661 875,00zł , zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

Dochody do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 16 100,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 6

 

Ustala się dochody w kwocie 170 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki :

 - w kwocie 133 300,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 - w kwocie 36 700,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

 

Ustala się wydatki budżetu z tytułu dotacji udzielanych:

dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 2 361 266,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 8.

 

dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 59 100,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.

 

 

dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej

 w Bobrownikach

1) z tytułu dopłaty do 1 metra sześciennego ścieków     - 160 261,00 zł,

 zgodnie z załącznikiem nr 10.

 

dotacje podmiotowe dla:

gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                    - 1 292 400,00zł,

 zgodnie z załącznikiem nr 11.

 

§ 8

 

Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:

zakładów budżetowych: przychody – 3 608 706,00 zł, wydatki – 3 582 212,00zł,

zgodnie z załącznikiem nr 12.

Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 309 200,00 zł; wydatki – 310 800,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.

 

§ 9

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

przychody        - 30 000,00 zł,

wydatki             - 47 000,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 13.

 

 

§ 10

 

Upoważnia się Wójta do:

zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;

 

zaciągania zobowiązań:

na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w wysokości określonej w załączniku nr 3,

z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1000 000,00 zł,

samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł,

udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty 100 000,00zł,

 

dokonywania zmian w planie wydatków dotyczących przeniesień planowanych wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;

 

dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu, nie powodujących wprowadzania do planu nowych zadań inwestycyjnych lub zaniechania realizacji zadań ujętych w planie;

 

przekazania kierownikowi zakładu budżetowego uprawnień do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu w zakresie przeniesień między paragrafami;

 

lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;

 

 

przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

 

§ 11

 

Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonywane w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

 

§ 12

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

 

§ 13

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

 

 

                                                                      

                                                                                                          Przewodniczący Rady

                                                                                               mgr Bogdan Brzozowski