Uchwała Nr IX/83/07
Rady Gminy Bobrowniki z dnia 29 czerwca 2007r. w sprawie: zmian w uchwale Nr XXXIX/303/06 z dnia 29 września 2006r. w sprawie trybu prac i procedury uchwalania budżetu gminy Bobrowniki oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 166 ust. 1 i 2 , art. 179-185 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Gminy Bobrowniki uchwala: § 1. Dokonać zmian w uchwale Nr XXXIX/303/06 z dnia 29 września 2006 r. w sprawie trybu prac i procedury uchwalania budżetu gminy Bobrowniki oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu w ten sposób, że: § 3 otrzymuje brzmienie: 1. Projekt budżetu opracowywany jest w formie projektu uchwały budżetowej oraz załączników do tej uchwały, z uwzględnieniem danych określonych w art. 184 ustawy o finansach publicznych i obejmuje: 1) prognozowane dochody Gminy według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody: bieżące i majątkowe; 2) wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków z wyodrębnieniem: - wydatków bieżących, w tym w szczególności: - wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń , - dotacji , - wydatków na obsługę długu gminy , - wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową , z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę, - wydatków majątkowych; 3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej; 4) przychody i rozchody gminy; 5) „ wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi , z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów”; 6) „ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, w części związanej z realizacją zadań gminy”; 7) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi realizowanych; 8) plany przychodów i wydatków funduszy celowych; 9) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych; 10) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji zakładów budżetowych ; 11) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na: - pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, - finansowanie planowanego deficytu budżetu, - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, 12) dochody i wydatki związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych i powierzonych gminie ustawami; 13) dotacje związane z realizacją zadań gminy ( inne niż określone w pkt 9 i 10j); 14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, 15) określenie dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych ; 16) upoważnienia dla Wójta Gminy do : - zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu, - dokonywania zmian w budżecie w zakresie ustalonym przepisami art. 188 ust. 2 ustawy o finansach publicznych , - zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne oraz programy realizowane ze środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, - zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym, - lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu, - udzielania poręczeń i gwarancji, - samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do określonej kwoty. 2. Projekt uchwały budżetowej może zawierać inne upoważnienia dotyczące realizacji budżetu, wynikające z ustawowych zapisów. 3. Projekt uchwały budżetowej może określać , oprócz wydatków na rok budżetowy limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na projekty i programy realizowane z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej, ujmowane w wykazie stanowiącym załącznik do projektu uchwały budżetowej, zawierający : 1) nazwę i cel programu, projektu lub zadania, 2) jednostkę organizacyjną realizującą program lub koordynującą wykonanie programu, projektu lub zadania, 3) okres realizacji i łączne nakłady finansowe, 4) wysokość wydatków w roku budżetowym oraz w dwóch kolejnych latach. 4. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się informację o stanie mienia komunalnego, zawierającą dane określone w art. 180 ustawy o finansach publicznych zawierającą: 1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności; 2) dane dotyczące: a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności: o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach, b) posiadania; 3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji; 4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz wykonywania posiadania; 5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego. 5. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się prognozę kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającą z planowanych i zaciągniętych zobowiązań. 6. Objaśnienia do projektu budżetu składają się z: charakterystyki opisowej projektu budżetu obejmującej: główne założenia do budżetu, źródła dochodów, omówienie głównych kierunków wydatków, planów zadań inwestycyjnych. § 2. Pozostałe ustalenia uchwały pozostają bez zmian. § 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. mgr Bogdan Brzozowski Przewodniczący Rady