Uchwała Nr IX/83/07

Rady Gminy Bobrowniki

z dnia 29 czerwca 2007r.

 

w sprawie: zmian w uchwale Nr XXXIX/303/06 z dnia 29 września 2006r. w sprawie  trybu prac i

                    procedury uchwalania budżetu gminy Bobrowniki oraz  rodzajów i szczegółowości

                   materiałów informacyjnych towarzyszących  projektowi budżetu.

 

 

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 166 ust. 1 i 2 , art. 179-185 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)

 

Rada Gminy Bobrowniki

 uchwala:

 

§ 1. Dokonać zmian w uchwale Nr XXXIX/303/06 z dnia 29 września 2006 r. w sprawie trybu prac i procedury uchwalania budżetu gminy Bobrowniki oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu w ten sposób, że:

 

§ 3 otrzymuje brzmienie:

 

1. Projekt budżetu opracowywany jest w formie projektu uchwały budżetowej oraz załączników do tej uchwały, z uwzględnieniem danych określonych w art. 184 ustawy o finansach publicznych i obejmuje:

 

1) prognozowane dochody Gminy według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej  w podziale na dochody: bieżące i majątkowe;

2) wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków z wyodrębnieniem:

 - wydatków bieżących, w tym w szczególności:

-       wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń ,

-       dotacji ,

-       wydatków na obsługę długu gminy ,

-       wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową , z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę,

 

- wydatków majątkowych;

 

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej;

4) przychody i rozchody gminy;

5) „ wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi , z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów”;

6) „ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, w części związanej z realizacją zadań gminy”; 

7) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi realizowanych;

8) plany przychodów i wydatków funduszy celowych;

9) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych;

10) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji zakładów budżetowych ;

11) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,

- finansowanie planowanego deficytu budżetu,

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,

12) dochody i wydatki związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych i powierzonych gminie ustawami;

13) dotacje związane z realizacją zadań gminy ( inne niż określone w pkt 9 i 10j);

14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

15) określenie dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych ;

 16) upoważnienia dla Wójta Gminy do :

-        zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu,

-       dokonywania zmian w budżecie w zakresie ustalonym przepisami art. 188 ust. 2 ustawy o finansach publicznych ,

-       zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne oraz programy realizowane ze środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi,

-       zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

-       lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,

-       udzielania poręczeń i gwarancji,

-       samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do określonej kwoty.

 

2. Projekt uchwały budżetowej może zawierać inne upoważnienia dotyczące realizacji budżetu, wynikające z ustawowych zapisów.

 

3. Projekt uchwały budżetowej może określać , oprócz wydatków na rok budżetowy limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na projekty i programy realizowane z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej, ujmowane w wykazie stanowiącym załącznik do projektu uchwały budżetowej, zawierający :

1)       nazwę i cel programu, projektu lub zadania,

2)       jednostkę organizacyjną realizującą program lub koordynującą wykonanie programu, projektu lub zadania,

3)       okres realizacji i łączne nakłady finansowe,

4)       wysokość wydatków w roku budżetowym oraz w dwóch kolejnych latach.

 

4. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się informację o stanie mienia komunalnego, zawierającą dane określone w art. 180 ustawy o finansach publicznych zawierającą:

 

1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności;

2) dane dotyczące:

a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności: o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,

b) posiadania;

3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji;

4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz wykonywania posiadania;

5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

 

5. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się prognozę kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającą z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

 

6. Objaśnienia do projektu budżetu składają się z:

charakterystyki opisowej projektu budżetu obejmującej: główne założenia do budżetu, źródła dochodów, omówienie głównych kierunków wydatków, planów zadań inwestycyjnych.

 

 

§ 2. Pozostałe ustalenia uchwały pozostają bez zmian.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady

mgr Bogdan Brzozowski