Wójt Gminy Bobrowniki
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa zawierające:
- imię, nazwisko i adres właściciela/współwłaścicieli nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma zostać usunięte:
numer ewidencyjny działki
obręb
adres
- rysunek lub mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości
- oryginał lub uwierzytelnioną kopię pełnomocnictwa, jeżeli zgłaszający ustanowił pełnomocnika
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo, gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty.
Opłaty:
- Zgłoszenie jest wolne od opłat
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17,- zł. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia wynosi 17,- zł. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
Miejsce składania dokumentów:
- Urząd Gminy Bobrowniki 42-583 Bobrowniki ul. Gminna 8, pokój numer 13 (kancelaria Urzędu)
- W formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- W terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa organ dokonuje oględzin w terenie w celu ustalenia nazwy gatunku drzewa i obwodu jego pnia mierzonego na wysokości 5 cm od podłoża, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo posiada kilka pni – obwodu każdego z tych pni, nie posiada pnia – obwodu pnia poniżej korony.
Brak możliwości przeprowadzenia oględzin w terenie drzewa wyklucza możliwość jego usunięcia na podstawie zgłoszenia wniesionego do organu.
- W terminie 14 dni od dnia dokonania oględzin drzewa organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
- W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich elementów organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni. Nałożenie tego obowiązku przerywa bieg terminu na wniesienie sprzeciwu.
- Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej albo dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego.
- W przypadku nie usunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Podstawa prawna:
Nazwa referatu prowadzącego sprawę:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej