czasowa zmiana organizacji ruchu– ul. ogrodowa, wymysłów
SPIS TREŚCI
OPIS TECHNICZNY
CEL OPRACOWANIA
PODSTAWA OPRACOWANIA
LOKALIZACJA I CHARAKTERYSTYKA UKŁADU DROGOWEGO
PROJEKT ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
CZĘŚĆ RYSUNKOWA
RYS. NR 1. ORIENTACJA
RYS. NR 2. OZNAKOWANIE TYMCZASOWE I-szy ETAP skala 1 : 500
OPIS TECHNICZNY
1. CEL OPRACOWANIA
Opracowanie obejmuje projekt czasowej zmiany organizacji ruchu drogowego na części ul. Ogrodowej w Wymysłowie w związku z projektowaną budową dróg gminnych i skrzyżowania z ulicą Ogrodową na kompleksie budowlanym w Wymysłowie.
2. PODSTAWA OPRACOWANIA
zlecenie Inwestora tj: Urzędu Gminy Bobrowniki. ul. Gminna 8, Bobrowniki,
podkład geodezyjny
pomiary własne w terenie
analiza ruchu na ul. Gminnej,
ustawa z dnia 1998 r „ o ruchu drogowym” ,
rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 23.03.2003 r „w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem”, Dz U nr 177 poz. 1729),
załączniki nr 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r „ w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach” (Dz U nr 220 poz. 2181 z dn 23 grudnia 2003 r),
Ogólne Specyfikacje Techniczne D – 07.02.01 Oznakowanie pionowe. Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych. Warszawa 1998,
Ogólne Specyfikacje Techniczne D – 07.01.01 Oznakowanie poziome. Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych. Warszawa 1998,
inne przepisy i normy.
PN-EN 1436 Wymagania dotyczące poziomych oznakowań dróg. Materiały do poziomego oznakowania dróg.
3. LOKALIZACJA I CHARAKTERYSTYKA UKŁADU DROGOWEGO
Ul. Ogrodowa znajduje się we południowo-wschodniej części Wymysłowa. Ulica jest drogą gminną o małym natężeniu ruchu.
Ulica posiada jezdnię o nawierzchni asfaltowej o szer. ~5,0 m z dwustronnym spadkiem poprzecznym 2%.
Przeprowadzony pomiar natężenia ruchu na analizowanym odcinku pozwala przyjąć, że ruch nie przekracza 200 poj./h.
4. PROJEKT TYMCZASOWEJ ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Projekt zakłada czasową zmianę organizacji ruchu związaną z budową skrzyżowania ul. Ogrodową z projektowaną ulicą o takiej samej nazwie.
Projekt zakłada zajęcie jednego pasa ruchu z pozostawieniem pasa przejezdnego o szer. min. 2,75 m.
Ulica Ogrodowa nie posiada urządzonych chodników pieszych, dlatego nie przewiduje się odrębnego oznakowania przekierowującego ruch pieszy.
Tymczasowe oznakowanie dla ruchu pojazdów przyjęto jak dla oznakowania i zabezpieczenia robót prowadzonych przy jednostronnym zajęciu jezdni dwukierunkowej, dwupasmowej o małym ruchu (poniżej 200 poj/h w jednym kierunku) w obszarze zabudowanym i dopuszczalnej prędkości 50 km/h.
Oznakowanie obejmowało będzie ustawienie tymczasowych znaków pionowych typu
„zwężenie jezdni „ (A-12b, A-12c), „roboty drogowe” – (A-14), oraz „zakaz wyprzedzania” (B-25) i „ograniczenie prędkości do 40 km/h” (B-33), umieszczonymi z obydwu kierunków w odległości 30 do 100 m od strefy robót, oraz wygrodzenie strefy robót barierami z biało-czerwonym oznakowaniem ostrzegawczym.
Zabezpieczenie ruchu pieszego będzie obejmowało wyznaczenie na jezdni w odległości 10 m od strefy prowadzenia robót tymczasowych przejść przez jezdnię, oznaczonych znakami pionowymi D-6 „przejście dla pieszych”, oraz umieszczenie w odl. 70 m przed przejściem znaków A-16 „uwaga przejście dla pieszych”.
Wielkość znaków oznakowania tymczasowego dostosować do wielkości znaków oznakowania stałego.
Faza projektowana.
Projekt czasowej zmiany organizacji ruchu związany z budową skrzyżowań obejmuje:
umieszczenie w odległości 30 m od strefy robót (z kierunku zachodniego) znaków B-25 „zakaz wyprzedzania”, oraz B-33 „ograniczenie prędkości do 40 km/h”,
umieszczenie w odległości 60 m od strefy robót (z kierunku zachodniego) znaków A-12b „zwężenie jezdni prawostronne”, oraz A-14 „roboty na drodze”,
umieszczenie w odległości 30 m od strefy robót (z kierunku wschodniego) znaków B-25 „zakaz wyprzedzania”, oraz B-33 „ograniczenie prędkości do 40 km/h”,
umieszczenie w odległości 60 m od strefy robót (z kierunku wschodniego) znaków A-12c „zwężenie jezdni lewostronne”, oraz A-14 „roboty na drodze”,
wygrodzenie strefy robót zaporami drogowymi U- 20a, U-20b i tablicami kierującymi U-21a i U-21b, wraz z tablicami informacyjnymi U-56a
oznaczenie na jezdni tymczasowych przejść dla pieszych, umieszczenie przy przejściach tymczasowych znaków D-6, umieszczenie w odl. 70 m przed przejściem tymczasowym znaków A-16.
Nie przewiduje się prowadzenia robót po zmierzchu. Każdorazowa faza robót będzie się kończyła odtworzeniem nawierzchni (wyremontowana część), zdjęciem oznakowania tymczasowego, i przywróceniem normalnego ruchu w porze nocnej. Kolejna faza (drugi dzień) będzie obejmował ustawienie oznakowania tymczasowego i wygrodzenie drugiej części jezdni.
K O N I E C