czasowa zmiana organizacji ruchu– ul. ogrodowa, wymysłów















SPIS TREŚCI



  1. OPIS TECHNICZNY

  1. CEL OPRACOWANIA

  2. PODSTAWA OPRACOWANIA

  3. LOKALIZACJA I CHARAKTERYSTYKA UKŁADU DROGOWEGO

  4. PROJEKT ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO


  1. CZĘŚĆ RYSUNKOWA


RYS. NR 1. ORIENTACJA

RYS. NR 2. OZNAKOWANIE TYMCZASOWE I-szy ETAP skala 1 : 500




























OPIS TECHNICZNY


1. CEL OPRACOWANIA


Opracowanie obejmuje projekt czasowej zmiany organizacji ruchu drogowego na części ul. Ogrodowej w Wymysłowie w związku z projektowaną budową dróg gminnych i skrzyżowania z ulicą Ogrodową na kompleksie budowlanym w Wymysłowie.


2. PODSTAWA OPRACOWANIA



3. LOKALIZACJA I CHARAKTERYSTYKA UKŁADU DROGOWEGO


Ul. Ogrodowa znajduje się we południowo-wschodniej części Wymysłowa. Ulica jest drogą gminną o małym natężeniu ruchu.

Ulica posiada jezdnię o nawierzchni asfaltowej o szer. ~5,0 m z dwustronnym spadkiem poprzecznym 2%.


Przeprowadzony pomiar natężenia ruchu na analizowanym odcinku pozwala przyjąć, że ruch nie przekracza 200 poj./h.


4. PROJEKT TYMCZASOWEJ ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO


Projekt zakłada czasową zmianę organizacji ruchu związaną z budową skrzyżowania ul. Ogrodową z projektowaną ulicą o takiej samej nazwie.

Projekt zakłada zajęcie jednego pasa ruchu z pozostawieniem pasa przejezdnego o szer. min. 2,75 m.

Ulica Ogrodowa nie posiada urządzonych chodników pieszych, dlatego nie przewiduje się odrębnego oznakowania przekierowującego ruch pieszy.


Tymczasowe oznakowanie dla ruchu pojazdów przyjęto jak dla oznakowania i zabezpieczenia robót prowadzonych przy jednostronnym zajęciu jezdni dwukierunkowej, dwupasmowej o małym ruchu (poniżej 200 poj/h w jednym kierunku) w obszarze zabudowanym i dopuszczalnej prędkości 50 km/h.


Oznakowanie obejmowało będzie ustawienie tymczasowych znaków pionowych typu

zwężenie jezdni „ (A-12b, A-12c), „roboty drogowe” – (A-14), oraz „zakaz wyprzedzania” (B-25) i „ograniczenie prędkości do 40 km/h” (B-33), umieszczonymi z obydwu kierunków w odległości 30 do 100 m od strefy robót, oraz wygrodzenie strefy robót barierami z biało-czerwonym oznakowaniem ostrzegawczym.

Zabezpieczenie ruchu pieszego będzie obejmowało wyznaczenie na jezdni w odległości 10 m od strefy prowadzenia robót tymczasowych przejść przez jezdnię, oznaczonych znakami pionowymi D-6 „przejście dla pieszych”, oraz umieszczenie w odl. 70 m przed przejściem znaków A-16 „uwaga przejście dla pieszych”.

Wielkość znaków oznakowania tymczasowego dostosować do wielkości znaków oznakowania stałego.


Faza projektowana.

Projekt czasowej zmiany organizacji ruchu związany z budową skrzyżowań obejmuje:




Nie przewiduje się prowadzenia robót po zmierzchu. Każdorazowa faza robót będzie się kończyła odtworzeniem nawierzchni (wyremontowana część), zdjęciem oznakowania tymczasowego, i przywróceniem normalnego ruchu w porze nocnej. Kolejna faza (drugi dzień) będzie obejmował ustawienie oznakowania tymczasowego i wygrodzenie drugiej części jezdni.

K O N I E C

3