Uchwała Nr XIV/133/07
Rady Gminy Bobrowniki
z dnia 28 grudnia 2007 roku


w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2008.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 166 ,art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2, 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)


Rada Gminy uchwala, co następuje:


§ 1


1. Dochody budżetu Gminy w wysokości 19 074 172,00 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 17 764 172,00zł

- dochody majątkowe w kwocie 1 310 000,00zł

zgodnie z załącznikiem nr 1.


§ 2


  1. Wydatki budżetu Gminy w wysokości 19 487 231,00 zł, z tego:

1.1. wydatki bieżące w wysokości 16 159 731,00zł, w tym na:

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 7 562 165,00zł

b) dotacje 1 218 600,00zł

c) wydatki na obsługę długu 19 056,00zł

1.2. wydatki majątkowe w wysokości 3 327 500,00zł zgodnie z załącznikiem 4.


Łącznie - zgodnie z załącznikiem nr 2.


  1. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.


§ 3


  1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 413 059,00zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

  1. wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 413 059,00zł.



§ 4


Przychody budżetu w wysokości 2 178 274,00zł, rozchody w wysokości 1 765 215,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.


§ 5


W budżecie tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w wysokości - 120 000,00zł,

  2. celowe w wysokości - 135 000,00zł,

w tym:

    1. rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie 5 000,00zł,

b) rezerwa celowa na wydatki majątkowe w kwocie 130 000,00zł.

§ 6


  1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 1 540 833,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

  2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

  3. Dochody do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 30 600,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.


§ 7


  1. Ustala się dochody w kwocie 170 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 148 700,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  2. Ustala się wydatki w kwocie 21 300,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 8


  1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:

  1. zakładów budżetowych: przychody – 3 258 480,00zł, wydatki – 3 235 601,00zł,

zgodnie z załącznikiem nr 9.

  1. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 317 950,00zł; wydatki – 317 950,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.


§ 9


  1. Dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej

w Bobrownikach

1) z tytułu dopłaty do 1 metra sześciennego ścieków - 60 000,00zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

  1. Dotacje podmiotowe dla:

  1. gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1 073 100,00zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11.

  1. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 83 000,00zł, zgodnie załącznikiem nr 12.


§ 10


  1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

  1. przychody - 40 000,00zł,

  2. wydatki - 46 000,00zł,

zgodnie z załącznikiem nr 13.


§ 11


Limity zobowiązań z tytułu pożyczek zaciąganych na:

  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500 000,00zł.


§ 12


Upoważnia się Wójta do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł,

  2. zaciągania zobowiązań:

    1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w wysokości określonej w załączniku nr 3,

    2. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 1000 000,00 zł,

    3. samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł,

  3. dokonywania zmian w planie wydatków dotyczących przeniesień planowanych wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

  4. dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu, nie powodujących wprowadzania do planu nowych zadań inwestycyjnych lub zaniechania realizacji zadań ujętych w planie,

  5. przekazania kierownikowi zakładu budżetowego uprawnień do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu w zakresie przeniesień między paragrafami,

  6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

  7. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.


§ 13


Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonywane w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.


§ 14


Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu na koniec 2008 roku i lata następne.


§ 15


Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 16


Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


Przewodniczący Rady

mgr Bogdan Brzozowski