Protokół z XIV Sesji Rady Gminy Bobrowniki z dnia 28 grudnia 2007 r
Protokół Nr XIV/2007
z Sesji Rady Gminy Bobrowniki
w dniu 28 grudnia 2007 r.
Obecnych członków Rady Gminy – 12 na ogólny stan 15;
Radne nieobecne usprawiedliwione: W.Jeleśniańska, A.Nikodem, B.Zarodkiewicz.
Lista obecności członków Rady Gminy stanowi zał. nr 1 do niniejszego protokołu.
Pisemne usprawiedliwienia Radnych stanowią w kolejności załączniki do protokołu: nr 2, nr 3 i nr 4.
W XIV Sesji uczestniczyli także:
- Poseł na Sejm RP – Waldemar Andzel;
- Radny Powiatu – Jerzy Kozieł;
- Sołtysi sołectw z terenu tut. Gminy (poza Sołtysem I.Garczarczyk z sołectwa Sączów);
- kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
a także
- przedstawiciele tut. Urzędu na czele z Wójtem Panem Mirosławem
Rabsztynem
oraz redaktor „Informatora Gminnego”.
Lista obecności osób zaproszonych stanowi zał. nr 5 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 1.
Oficjalnego otwarcia XIV Sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy Bogdan Brzozowski, który na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność jej obrad.
Ad.pkt 2.
Do przesłanego uprzednio porządku obrad XIV Sesji Przewodniczący Rady Gminy na wniosek Wójta zaproponował wprowadzenie zmiany, polegającej na wprowadzeniu punktu dodatkowego – w kolejności jako 22 - w brzmieniu: „Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Bobrowniki na rok 2008”.
Zmieniony porządek obrad poddano pod głosowanie i został on przyjęty w sposób jednogłośny.
W związku z powyższym porządek przedmiotowej Sesji przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmiany porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji i powołanie Sekretarza Sesji bieżącej.
4. Informacja Przewodniczącego Rady z działalności między sesjami.
5. Informacja Wójta o działalności w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i wnioski.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu planowanych wydatków w budżecie Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 oraz określenia ostatecznego terminu ich realizacji.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej do 1 m3 ścieków dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bobrownikach.
9. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Będzińskiego na dofinansowanie realizacji zadań polegających na budowie chodników przy drogach powiatowych oraz modernizacji dróg powiatowych w 2008 roku.
10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji przez Gminę Bobrowniki zadań z zakresu właściwości Powiatu Będzińskiego w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych w 2008 r.
11. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2008.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2008 rok.
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie dzierżawy nieruchomości oznaczonej numerem działki 137/5 o powierzchni 2680 m2, karta mapy 3, położonej w obrębie Siemonia, stanowiącą własność Gminy Bobrowniki.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie dzierżawy części nieruchomości, oznaczonej numerem działki 344/5 o pow. 2000 m2, karta mapy 2, położonej w obrębie Bobrowniki, stanowiącą własność
Gminy Bobrowniki.
15. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw ulicom w sołectwie Bobrowniki.
16. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Rogoźnik.
17. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Siemonia.
18. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Wymysłów.
19. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Gminy.
20. Przyjęcie oświadczenia lustracyjnego od Sekretarza Gminy.
21. Przyjęcie oświadczenia lustracyjnego od Skarbnika Gminy.
22. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Bobrowniki na rok 2008.
23. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
24. Sprawy różne.
25. Zamknięcie obrad Sesji.
Ad.pkt 3.
Na wniosek Radnej Doroty Ligęzy - Sekretarza XIII Sesji protokół z przedmiotowej Sesji został przyjęty bez zastrzeżeń w sposób jednogłośny.
Na Sekretarza Sesji bieżącej Przewodniczący Rady Gminy powołał Radnego Jacka Mościńskiego.
Ad.pkt 4.
W przedmiotowym punkcie Przewodniczący Rady Gminy odczytał zebranym sprawozdanie z działalności międzysesyjnej tj. od 30 listopada 2007 r. do 28 grudnia 2007 r., w którym przedstawił przedsięwzięcia podjęte w zakresie organizowania pracy tut. Rady oraz korespondencję, jaka napłynęła pod adresem Rady i udzielone na nią odpowiedzi.
Ad.pkt 5.
W ramach wystąpienia międzysesyjnego Wójt Gminy poinformował zebranych, iż w analogicznym okresie m.in. zakończono:
-
opracowanie dokumentacji budowlanej sieci kanalizacyjnej dla:
a/ wschodniej części sołectwa Wymysłów;
b/ zlewni ulicy Akacjowej w Bobrownikach;
c/ sołectw z północnej części tut. Gminy.
W ramach zadań z zakresu oświetlenia ulicznego Wójt poinformował, że zakończono zadanie pn. ”Dobudowa sieci oświetlenia ulicznego na ul.Siewierskiej w Sączowie”.
Ponadto Wójt poinformował, że w analizowanym okresie w obiektach gminnych:
- trwały prace adaptacyjne pomieszczeń w GOK-u w Bobrownikach oraz Domu Kultury w Sączowie w ramach realizacji projektu pn. „Centrum kształcenia na odległość na wsiach”,
- dokonano wymiany kotła c.o. w Domu Kultury w Sączowie.
Ponadto opracowano stronę internetową naszej Gminy, która zacznie funkcjonować już w początkowych dnia stycznia przyszłego roku.
Sprawozdanie Wójta zawierało również informacje nt.:
- uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu KZK GOP w Katowicach;
- spotkania Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenia „Brynica to nie granica” w Nowej Wsi Gm. Mierzęcice;
- uczestnictwa w spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Będzinie nt. „Rodzina zastępcza – rodzina nadziei”;
- wzięcia udziału w spotkaniu w Urzędzie Gminy w Ożarowicach w sprawie projektu budowy szybkiej kolei wzdłuż trasy przebiegu autostrady A-1;
- uczestnictwa w Sesji Rady Powiatu Będzińskiego;
- spotkania z Senatorem Zbigniewem Meresem w kwestii dopłat do samochodów strażackich;
- Gminnego Turnieju Tenisa Stołowego o Puchar Wójta Gminy.
Nadto Wójt w swoim wystąpieniu poinformował zebranych o innych naradach, posiedzeniach i ustaleniach, w których uczestniczył.
Ad.pkt 6.
W ramach punktu „Interpelacje i wnioski” głos zabrała Radna D.Ligęza – poruszając problem braku oznakowania numerami porządkowymi posesji. Jak argumentowała Radna problem ten został zgłoszony przez osoby dostarczające pocztę.
Ad. pkt 7.
Na wniosek Przewodniczącego B.Brzozowskiego o zabranie głosu poproszona została Skarbnik Gminy B.Ferdyn, która tytułem wprowadzenia do projektu uchwały poinformowała, iż zgodnie z art.191 ust.1a ustawy o finansach publicznych uznaje się, że z upływem roku budżetowego nie wygasają wydatki budżetowe jednostki samorządu terytorialnego, przeznaczone na programy i projekty, realizowane przy udziale środków pochodzących z funduszy strukturalnych. Zaś kolejne ustępy tegoż samego artykułu wskazują, że Rada Gminy winna ustalić wykaz ww. wydatków, ze wskazaniem ostatecznego terminu ich wydatkowania w roku następnym z zachowaniem obowiązującej klasyfikacji budżetowej.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z końcem roku budżetowego dla zadania pn. „Sporządzenie studium wykonalności na budowę kanalizacji sanitarnej Dobieszowice-Wymysłów” wynika z powodu braku szczegółowych wytycznych z Urzędu Marszałkowskiego do sporządzenia studium wykonalności zadania, dla którego sporządzany będzie wniosek o dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
Z uwagi na brak pytań i dyskusji projekt uchwały poddano pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/129/07 w sprawie ustalenia wykazu planowanych wydatków w budżecie Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 oraz określenia ostatecznego terminu ich realizacji – uchwała ta stanowi w kolejności zał. nr 6 do protokołu z Sesji.
Ad.pkt 8.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o dokonanie wprowadzenia do projektu uchwały Z-cę Dyrektora ZGK w Bobrownikach G.Lazara, który poinformował, że stawkę dotacji w wysokości 0,53 zł do 1m3 (netto) ścieków wyliczono w oparciu o:
- planowane koszty utrzymania oczyszczalni ścieków na 2008 r. w wielkości 453 767 zł;
- prognozę sprzedaży odbieranych ścieków (w oparciu o dane z rb.) na poziomie 105 000 m3.
Z uwagi na brak pytań do przedmiotowego tematu jak i wobec niezgłoszenia uwag do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/130/07 w sprawie ustalenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej do 1 m3 ścieków dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bobrownikach – niniejsza uchwała stanowi w kolejności zał. nr 7 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 9.
Wprowadzenia do projektu uchwały dokonała na wniosek Przewodniczącego Rady Gminy Skarbnik Gminy B.Ferdyn, która oświadczyła, że w budżecie na rok 2008 zostały zaplanowane środki na pomoc finansową dla Powiatu Będzińskiego w łącznej wysokości 300 000 zł z przeznaczeniem na:
- budowę chodników przy drogach powiatowych tj. wzdłuż ul.Chrobrego i ul.Kościuszki w Sączowie oraz na ul.Polnej w Bobrownikach w kwocie 100 000 zł;
- modernizację drogi powiatowej tj. ul.Węgroda i ul.Kościuszki w Rogoźniku w kwocie 200 000 zł.
Jak dodała Pani Skarbnik – podjęcie uchwały przez Radę Gminy o udzielenie pomocy finansowej innym jednostkom samorządu terytorialnego wynika z zapisu art.47 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz art.175 ustawy o finansach publicznych.
Wobec braku głosów w dyskusji projekt uchwały poddany został pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/131/07 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Będzińskiego na dofinansowanie realizacji zadań polegających na budowie chodników przy drogach powiatowych oraz modernizacji dróg powiatowych w 2008 roku – uchwała ta stanowi w kolejności zał. nr 8 do niniejszego protokołu.
Ad.pkt 10.
Wprowadzenia do przedmiotowego punktu dokonała na wniosek Pana Przewodniczącego ponownie Skarbnik Gminy, która już we wcześniejszym punkcie informowała zebranych, iż budżecie Gminy na 2008 r. zostały zaplanowane środki na budowę chodników przy drogach powiatowych w Sączowie i Bobrownikach.
Na wydatki te składa się dotacja z budżetu Powiatu w kwocie 150 000 zł oraz środki tut. Gminy w kwocie 100 000 zł, które stanowią pomoc dla Powiatu.
Na sfinansowanie realizacji tych zadań Zarząd Powiatu Będzińskiego przekaże dotację w wysokości 150 000 zł, zaś Gmina 100 000 zł i na tę okoliczność zostanie spisane porozumienie pomiędzy Wójtem Gminy Bobrowniki a Zarządem Starostwa Powiatowego, określające zasady realizacji, przekazania i rozliczania środków finansowych.
Na zakończenie swojego wystąpienia Skarbnik Gminy dodała, że podjęcie uchwały przez Radę Gminy o przyjęciu do realizacji zadania z zakresu właściwości Powiatu wynika z zapisu art.46 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Wobec braku dyskusji w przedmiotowym temacie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/132/07 w sprawie przyjęcia do realizacji przez Gminę Bobrowniki zadań z zakresu właściwości Powiatu Będzińskiego w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych w 2008 roku – uchwała niniejsza stanowi w kolejności zał. nr 9 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 11.
Na wstępie Przewodniczący B.Brzozowski poprosił Skarbnika Gminy B.Ferdyn o zapoznanie zebranych z opiniami Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w temacie projektu budżetu Gminy na 2008 rok.
Skarbnik Gminy odczytała kolejno trzy uchwały V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 26 listopada 2007 r., a to:
-
uchwałę Nr 4100/V/132/2007 w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Bobrowniki projekcie budżetu na 2008 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami;
-
uchwałę Nr 4100/V/133/2007 w sprawie opinii o prawidłowości dołączonej do projektu uchwały budżetowej na 2008 rok prognozy kwoty długu Gminy Bobrowniki, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy dotyczących uchwalania i wykonywania budżetów w następnych latach;
-
uchwałę Nr 4100/V/134/2007 w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu w kwocie 423.199 zł przedstawionego w projekcie budżetu na 2008 rok Gminy Bobrowniki.
Z treści przedmiotowych uchwał wynikało, że RIO w Katowicach wydała pozytywne opinie w ww. zakresach.
W tym miejscu Skarbnik Gminy poinformowała zebranych, iż od br. ww. uchwały RIO muszą zostać opublikowane w BIP.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącą Komisji Budżetu Radną Czesławę Nabrdalik o wygłoszenie opinii na temat projektu budżetu Gminy na 2007 r.
W tym miejscu Przewodnicząca ww. Komisji odczytała opinię, z treści której wynikało, że projekt budżetu na 2008 r. również jednogłośnie uzyskał opinię pozytywną – opinia Komisji Budżetu stanowi zał. nr 10 do protokołu z Sesji.
W dalszej części przedmiotowego punktu ponownie o głos poprosiła Skarbnik Gminy B.Ferdyn przedstawiając zebranym uzasadnienie do wniesionej autopoprawki do projektu budżetu. Jak oświadczyła Pani Skarbnik zmiany wprowadzone do projektu budżetu wynikają z uwzględnienia informacji uzyskanych o dochodach po 15 listopada 2007 r., a zmiany w wydatkach wynikają z zastosowania interpretacji (również przesłanych po 15.XI.br.) zaliczania niektórych wydatków do grupy wydatków „wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń” – zwłaszcza do zadań zleconych administracji rządowej. W opinii Pani Skarbnik wprowadzona autopoprawka pozwoli zatwierdzić uchwałę budżetową z załącznikami bez uwag RIO.
Nikt z zebranych nie zgłosił zapytań, ani uwag do projektu uchwały budżetowej, w związku z tym Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/133/07 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2008 – ww. uchwała wraz z załącznikami stanowi zał. nr 11 do protokołu z Sesji.
Ad.pkt 12.
Również do przedmiotowego projektu uchwały wprowadzenia dokonała na wniosek Pana Przewodniczącego Skarbnik Gminy B.Ferdyn, która poinformowała zebranych, że zgodnie z art.420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska Wójt Gminy winien przedstawić Radzie Gminy w terminie do dnia 15 stycznia roku budżetowego projekt zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dany rok budżetowy. Realizując powyższe przygotowano i przedłożono członkom tut. Rady stosowny projekt uchwały.
Z uwagi na brak głosów w dyskusji projekt uchwały poddano pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/134/07 w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2008 rok – przedmiotowa uchwała stanowi w kolejności zał. nr 12 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 13.
Wprowadzenia do przedmiotowego punktu obrad dokonała na wniosek Pana Przewodniczącego M.Dukalska-Dziki – Kierownik Referatu MK, która poinformowała, że dotychczasowy dzierżawca działki o nr 137/5, położonej w Siemoni w związku ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia umowy dzierżawy zwrócił się o jej przedłużenie.
Zgodnie z art.23 ust.1 pkt 7a oraz art.25 ust.1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami wójtowie wydzierżawiają, wynajmują i użyczają nieruchomości wchodzące w skład gminnego zasobu, przy czym w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3-ech lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość wymagana jest zgoda rady gminy.
Do ww. tematu nie zgłoszono żadnych zapytań, nie odnotowano również uwag odnośnie przygotowanego projektu uchwały.
Biorąc pod uwagę powyższe Przewodniczący B.Brzozowski poddał projekt pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/135/07 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie dzierżawy nieruchomości oznaczonej numerem działki 137/5 o powierzchni 2680 m2, karta mapy 3, położonej w obrębie Siemonia, stanowiącą własność Gminy Bobrowniki – niniejsza uchwała stanowi w kolejności zał. nr 10 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 14.
Omówienia projektu uchwały dokonała na wniosek Pana Przewodniczącego ponownie Kierownik Referatu MK M.Dukalska-Dziki informując zebranych, iż analogicznie jak w przypadku poprzedniej uchwały osoba fizyczna, dzierżawiąca część działki oznaczonej numerem 344/5 o powierzchni 2 tys.m2, położonej w Bobrownikach zwróciła się z pisemną prośbą o przedłużenie tejże umowy.
Z uwagi na brak dyskusji projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/136/07 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie dzierżawy części nieruchomości oznaczonej numerem działki 344/5 o powierzchni 2000 m2, karta mapy 2, położonej w obrębie Bobrowniki, stanowiącą własność Gminy Bobrowniki – uchwała ta stanowi w kolejności zał. nr 14 do protokołu z Sesji.
Ad.pkt 15.
Wprowadzenia do projektu uchwały dokonał Przewodniczący Rady, który poinformował zebranych, iż w związku z powstaniem nowego kompleksu mieszkaniowego w Bobrownikach i utworzeniem nowych dróg gminnych zaistniała konieczność nadania im nazw. Propozycje nazw zamieszczone w projekcie uchwały zostały uzgodnione na posiedzeniu Rady Sołeckiej Bobrowniki.
Z uwagi na brak dyskusji jak i wobec nie zgłoszenia żadnych uwag odnośnie przygotowanego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/137/07 w sprawie nadania nazw ulicom w sołectwie Bobrowniki – niniejsza uchwała stanowi zał. nr 15 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 16.
Wprowadzenia do projektu uchwały podobnie jak wyżej dokonał Przewodniczący Rady, który stwierdził, iż w związku z powstaniem nowego kompleksu mieszkaniowego w Rogoźniku i utworzeniem nowej drogi gminnej zaistniała potrzeba nadania jej nazwy. Propozycję nazwy tj. ul.Brzozowa uzgodniono na posiedzeniu Rady Sołeckiej Rogoźnik.
Wobec nie zgłoszenia żadnych uwag odnośnie przygotowanego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/138/07 w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Rogoźnik – przedmiotowa uchwała stanowi zał. nr 16 do niniejszego protokołu.
Ad.pkt 17.
Także i w tym punkcie porządku obrad głos zabrał Przewodniczący Rady, który oświadczył, iż w związku z powstaniem nowego kompleksu mieszkaniowego w Siemoni (od ul.Młyńskiej) i utworzeniem nowej drogi gminnej zaistniała potrzeba nadania jej nazwy. Propozycję nazwy tj. ul.Jaworznik ustalona została na posiedzeniu Rady Sołeckiej Siemonia.
Sołtys K.Cofała – zawnioskowała, aby nową nazwą ulicy objąć już część ulicy Młyńskiej od zakrętu.
Kierownik Referatu MK – odpowiedziała, iż ustalono już ciąg przedmiotowej ulicy i jej nowa nazwa sięga od skrzyżowania z polną drogą, oznaczoną numerem geodezyjnym 840 i łączy się z ulicą Młyńską.
Nadto Pani Kierownik dodała, że zwiększenie zasięgu ulicy Jaworznik pociągałoby za sobą duże koszty głównie dla mieszkańców, związanych z wymianą dokumentów.
W związku z brakiem dalszej dyskusji jak i brak uwag do przygotowanego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał ten projekt pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/139/07 w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Siemonia – uchwała ta stanowi zał. nr 17 do protokołu z Sesji.
Ad.pkt 18.
Wprowadzenia do niniejszego projektu uchwały podobnie jak wyżej dokonał również Przewodniczący Rady, który powiedział, iż w związku z powstaniem nowego kompleksu mieszkaniowego w Wymysłowie (w rejonie ul.Sienkiewicza) i utworzeniem nowej drogi gminnej zaistniała konieczność nadania jej nazwy. Propozycję nazwy tj. ul.Prusa uzgodniono na posiedzeniu Rady Sołeckiej Wymysłów.
Wobec nie zgłoszenia żadnych uwag odnośnie przygotowanego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/140/07 w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Wymysłów – ww. uchwała stanowi zał. nr 18 do niniejszego protokołu.
Ad.pkt 19.
W przedmiotowym punkcie także głos zabrał Przewodniczący Rady oświadczając na wstępie, iż w związku z wyborem Pana Andrzeja Szymanka na Radnego Gminy należy podjąć uchwałę odnośnie przynależności do komisji. Biorąc pod uwagę fakt, iż Radny opowiedział się wcześniej, iż wyraża wolę pracy w Komisji Budżetu Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem – czy oprócz ww. komisji chciałby jeszcze pracować w innej?
Radny A.Szymanek – oświadczył, że zainteresowany jest pracą w Komisji ds. Mienia Komunalnego, Gospodarki i Ochrony Środowiska.
W tym punkcie nie odnotowano żadnej dyskusji, w związku z tym projekt uchwały poddano pod głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/141/07 w sprawie zmiany w składzie osobowym komisji Rady Gminy – niniejsza uchwała stanowi w kolejności zał. nr 19 do protokołu sesyjnego.
Adpkt 20.
Tytułem wprowadzenia do tematu Przewodniczący Rady wyjaśnił, że konsekwencją podjęcia uchwały na poprzedniej Sesji w sprawie obowiązku złożenia oświadczenia majątkowego przez Sekretarza Gminy jest obowiązek przyjęcia przez Radę Gminę tegoż oświadczenia. Dodał nadto, iż niezłożenie tegoż dokumentu w terminie 3-ech miesięcy od daty powiadomienia grozi utratą pełnionej funkcji.
W tym miejscu Pan Przewodniczący poinformował zebranych, że oświadczenie lustracyjne zostało przyjęte od Sekretarza Gminy w dniu 10 grudnia 2007 r. przesłane zostanie tuż po niniejszej Sesji do IPN-u.
Rada Gminy Bobrowniki przyjęła tym samym oświadczenie lustracyjne od Sekretarza Gminy Pani Wacławy Kocot.
Ad.pkt 21.
Analogiczny przebieg miał również niniejszy punkt porządku obrad.
Przewodniczący B.Brzozowski poinformował, że w konsekwencji podjęcia uchwały w sprawie obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego przez Skarbnika Gminy także w dniu 17 grudnia 2007 r. Pani Barbara Ferdyn - Skarbnik Gminy złożyła na jego ręce oświadczenie lustracyjne.
Również i przedmiotowe oświadczenie – jak stwierdził Przewodniczący Rady -zostanie przesłane do IPN-u.
Podobnie jak i w poprzednim punkcie nie zgłoszono żadnych zapytań ani uwag.
Tym samym Rada Gminy Bobrowniki przyjęła oświadczenie lustracyjne od Skarbnika Gminy Pani Barbary Ferdyn.
Ad.pkt 22.
W przedmiotowym punkcie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Dyrektora GZO S.Fijołka o dokonanie wprowadzenia do projektu uchwały.
W swoim wystąpieniu Dyrektor S.Fijołek przypomniał, że wynagrodzenie nauczycieli określa art.30 ust.1 Karty Nauczyciela i składa się ono z:
- wynagrodzenia zasadniczego;
- dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy;
- wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
- nagród i innych świadczeń, wynikających ze stosunku pracy z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków określonych w art.54 (dodatek mieszkaniowy i dodatek „wiejski”
w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego).
Wynagrodzenie zasadnicze w zależności od stopnia awansu zawodowego i posiadanego wykształcenia ustala w rozporządzeniu Minister Edukacji Narodowej, natomiast art.30 ust.6 Karty Nauczyciela zobowiązuje organy prowadzące szkołę, będące jednostkami samorządu terytorialnego, do corocznego uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli, w którym określa się wysokość dodatków do wynagrodzenia.
Jak wyjaśnił dalej Dyrektor GZO w stosunku do regulaminu na 2007 r. wprowadzono następujące zmiany:
- skreślono § 2a, dotyczący podwyższonych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli legitymujących się dyplomem ukończenia studium nauczycielskiego, studium wychowania przedszkolnego oraz studium nauczania początkowego;
- dodano wiersz 7 w tabeli w § 6, dotyczący dodatku funkcyjnego za wychowawstwo oddziału w przedszkolu;
- dodano w § 14 ust.2 w brzmieniu: „2. Nauczycielom, którzy realizują zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze podczas wyjazdów do innych miejscowości w ramach zielonych szkół, przysługuje odrębne wynagrodzenie – jak za 10 godzin ponadwymiarowych tygodniowo.”
Również i w tym temacie nie odnotowano dyskusji ani też uwag odnośnie projektu uchwały. Biorąc pod uwagę powyższe Przewodniczący B.Brzozowski zarządził głosowanie.
Rada Gminy Bobrowniki jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIV/142/07 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Bobrowniki na rok 2008 – niniejsza uchwała stanowi w kolejności zał. nr 20 do protokołu sesyjnego.
Ad.pkt 23.
Odpowiedzi na wniosek Radnej D.Ligęza udzielił bezpośrednio na Sesji Wójt Gminy M.Rabsztyn oświadczając, iż informacja o obowiązku posiadania numeru na budynku ukaże się w najbliższym numerze „Informatora Gminnego” oraz na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach.
Ad.pkt 24.
W punkcie poświęconym „sprawom różnym” głos kolejno zabrali:
Cz. Garczarczyk - członek Rady Sołeckiej Sączów prosząc o udzielenie wyjaśnień, dlaczego w projekcie budżetu na 2008 r. nie uwzględniono budowy chodnika na ul.Wolności w Sączowie lub przynajmniej opracowania projektu technicznego?
Wójt Gminy – uzasadnił, iż najpierw należy opracować projekt na budowę kanalizacji, gdyż nie wiadomo, czy przy jej budowie nie trzeba rozbierać chodnika. Nadto Wójt przypomniał, że ul.Wolności jest drogą powiatową.
Radna M.Frej – w imieniu mieszkańców Dobieszowic poprosiła o wystosowanie pisma do ENION-u w sprawie wcześniejszego informowania o terminie dokonywania odczytów liczników, gdyż ostatnio mieszkańcy nie wiedzieli o tym, a później mieli z tego tytułu nieprzyjemności.
Wójt Gminy – zwrócił uwagę, że umowa pomiędzy ENION-em a mieszkańcem jest umową cywilnoprawną i tut. Urząd nie jest stroną w postępowaniu, jednakże w imieniu tut. Urzędu możemy o to poprosić.
Radna A.Romik – oświadczyła, że mieszkańcy ul.Źródlanej w Rogoźniku zaobserwowali nielegalny handel drewnem, które może prawdopodobnie pochodzić z wycinku prowadzonej w parku.
Nadto Radna poinformowała, iż w Rogoźniku na przystanku przy byłym GZMO pomalowano farbą cały rozkład jazdy, przy czym znane jest nazwisko sprawcy.
Wójt Gminy – oświadczył, że na temat zgłoszonej sprawy, dotyczącej drewna musi być wiadomo o wiele więcej i muszą być świadkowie, wówczas zostanie przekazana do Policji z prośbą o jej zbadanie.
Zaś w odniesieniu do sprawcy zniszczenia rozkładu jazdy Wójt poprosił o zgłoszenie nazwiska sprawcy w Referacie PP i podobnie jak wyżej sprawę przekaże się do organów ścigania.
Radny T.Pudło – zgłosił problem częstych i krótkich wyłączeń prądu oraz spadku jego napięcia na ul.Wolności w Dobieszowicach.
Wójt Gminy – odpowiedział, że w tej kwestii tut. Urząd wystąpi do ENION-u z prośbą o dokonanie rozeznania zgłoszonej sprawy i udzielenie stosownych wyjaśnień.
Na koniec przedmiotowego punktu Przewodniczący Rady Gminy złożył wszystkim zebranym serdeczne życzenia noworoczne.
Ad.pkt 25.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Bogdan Brzozowski podziękował wszystkim za wzięcie udziału w XIV Sesji i ogłosił jej zamknięcie.
XIV Sesja Rady Gminy w Bobrownikach w dniu 28 grudnia 2007 r. miała miejsce w budynku administracyjnym tut. Urzędu
Obrady XIV Sesji trwały nieprzerwanie od godz.9.00 do godz.9.55.
Sekretarz XIV Sesji Przewodniczący Rady Gminy
Radny Jacek Mościński /-/ Bogdan Brzozowski
Protokół sporządziła: Inspektor B.Kańtoch.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Piotr Wieczorek |
Data wprowadzenia: | 2008-02-07 08:31:07 |
Opublikował: | Piotr Wieczorek |
Data publikacji: | 2008-02-07 08:31:07 |
Ostatnia zmiana: | 2009-12-12 18:27:12 |
Ilość wyświetleń: | 3065 |