Uchwała Nr III/22/06                

Rady Gminy Bobrowniki

z dnia 29 grudnia 2006 roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bobrowniki na rok 2007.

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych  (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.)

 

Rada Gminy  Bobrowniki uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 18 088 555,00  zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2

1.    Wydatki budżetu gminy w wysokości 18 805 382,00  zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

2.    Wydatki  na zadania inwestycyjne w 2007 roku zgodnie z  załącznikiem nr 3.

§ 3

1.    Deficyt budżetu gminy w wysokości 716 827,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)         zaciąganych pożyczek w kwocie                                                    - 661 561,00 zł,

2)         wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych          

       w kwocie                                                                                         - 55 266,00zł.

 

2.       Przychody budżetu w wysokości 2 129 420,00 zł, rozchody w wysokości 1 412 593,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwę:

1)    ogólną w wysokości                                                                            - 184 000,00 zł,

§ 5

1.       Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 1 404 591,00zł , zgodnie z załącznikiem nr 5

2.       Dochody do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 40 800,00 zł

3.       Dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego kwocie 109 907,00zł  oraz wydatki                

     w kwocie 117 427,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 6

1.       Ustala się dochody w kwocie 165 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 119 000,00zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.       Ustala się wydatki w kwocie 46 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

1.       Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla:

1)     zakładów budżetowych: przychody – 2 848 489,00 zł, wydatki – 2 816 545,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 7.

2.       Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 295 900,00 zł; wydatki – 290 300,00 zł, zgodnie         

      z załącznikiem nr 7.

 

§ 8

1.       Dotację przedmiotową dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bobrownikach:

1)       z tytułu dopłaty do 1 m sześciennego ścieków                                      - 60 000,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 8.

2.       Dotacje podmiotowe dla:

1)    gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                                       - 918 500,00 zł,

z tego : dla Bibliotek                                                                               - 246 500,00zł

             dla Ośrodków Kultury                                                                - 672 000,00zł  

zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 9

1.       Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)       przychody             - 35 000,00 zł,

2)       wydatki                 - 62 800,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 10

Limity zobowiązań z tytułu pożyczek zaciąganych na:

1)         sfinansowanie planowanego deficytu budżetu                   - w kwocie 661 561,00 zł

2)         sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                 - w kwocie 700 000,00 zł

 

§ 11

Upoważnia się Wójta do:

1)         zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 700 000,00 zł,

2)         zaciągania zobowiązań:

a)    z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 1 000 000,00 zł,

b)    samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł

3)         dokonywania zmian w planie wydatków dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

4)         dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu , nie powodujących zmiany zakresu rzeczowego zadań, tj. wprowadzenia do planu nowych zadań inwestycyjnych i zaniechania realizacji zadań ujętych w planie

5)         lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach

 niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

 

Przewodniczący Rady Gminy

Bogdan Brzozowski