Uchwała z dnia 30 grudnia 2008 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2009.
Rady Gminy Bobrowniki
z dnia 30 grudnia 2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 166, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2, 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu Gminy w wysokości 21 081 322,00 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 19 911 322,00zł
- dochody majątkowe w kwocie 1 170 000,00zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
Wydatki budżetu Gminy w wysokości 24 792 124,00 zł, z tego:
1.1. wydatki bieżące w wysokości 19 095 410,00zł , w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8 544 209 ,00zł
b) dotacje 3 873 027,00zł
c) wydatki na obsługę długu 6 000,00zł
1. 2. wydatki majątkowe w wysokości 5 696 714,00zł zgodnie z załącznikiem nr 4
Łącznie zgodnie z załącznikiem nr 2.
Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 3
Deficyt budżetu Gminy w wysokości 3 710 802,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 890 000,00zł
nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 586 802,00zł
pożyczki zaciągniętej w WFOŚ i GW w kwocie 1 234 000,00zł
zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
ogólną w wysokości - 240 000,00 zł,
celowe w wysokości - 10 000,00zł,
w tym:
rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie 10 000,00 zł,
§ 5
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 1 661 875,00zł , zgodnie z załącznikiem nr 6.
Dochody do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 16 100,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 170 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki :
- w kwocie 133 300,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- w kwocie 36 700,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się wydatki budżetu z tytułu dotacji udzielanych:
dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 2 361 266,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 8.
dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 59 100,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej
w Bobrownikach
1) z tytułu dopłaty do 1 metra sześciennego ścieków - 160 261,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
dotacje podmiotowe dla:
gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1 292 400,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 8
Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:
zakładów budżetowych: przychody – 3 608 706,00 zł, wydatki – 3 582 212,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 309 200,00 zł; wydatki – 310 800,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody - 30 000,00 zł,
wydatki - 47 000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 10
Upoważnia się Wójta do:
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;
zaciągania zobowiązań:
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w wysokości określonej w załączniku nr 3,
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1000 000,00 zł,
samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł,
udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty 100 000,00zł,
dokonywania zmian w planie wydatków dotyczących przeniesień planowanych wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu, nie powodujących wprowadzania do planu nowych zadań inwestycyjnych lub zaniechania realizacji zadań ujętych w planie;
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;
przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11
Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonywane w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady
mgr Bogdan Brzozowski
Załączniki (13) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Piotr Wieczorek |
Data wprowadzenia: | 2009-01-16 08:51:26 |
Opublikował: | Piotr Wieczorek |
Data publikacji: | 2009-01-16 08:51:26 |
Ostatnia zmiana: | 2009-12-12 18:26:57 |
Ilość wyświetleń: | 1636 |