Uchwała Nr XXIII /163/04
Rady Gminy w Bobrownikach
z dnia 27 grudnia 2004r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2005 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r . z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966), art.109,112,113,114,116,117,118, 124, 128, ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148 z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077)
Rada Gminy w Bobrownikach
uchwala :
§ 1
1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2005 r. w wysokości 15 841 307,00zł
w tym:
z zakresu administracji rządowej zleconych gminie 919 027,00zł
- dochody otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami
( zgodnie z załącznikiem 1)
2) Wydatki budżetu gminy na 2005r. w wysokości 16 122 307,00zł
w tym:
jednostkami samorządu terytorialnego 15 203 280,00zł
-wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami 919 027,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 2)
3) Plan zadań zleconych administracji rządowej
( zgodnie z Załącznikiem Nr 3)
oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie
( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a).
4) Plan zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego ( zgodnie z Załącznikiem nr 10)
5) Wydatki na projekty realizowane przy udziale środków przedakcesyjnych Unii Europejskiej - z Programu Sapard ( zgodnie z Załącznikiem Nr 11).
§ 2
1) Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami) w kwocie 281 000,00zł .
2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
3) Prognozowane przychody w wysokości 1 856 000,00zł
w tym na pokrycie :
- deficytu w wysokości 281 000,00zł
z tytułu :
wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
- rozchodów w wysokości 1 575 000,00zł
z tytułu :
wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
( zgodnie z Załącznikiem Nr 4)
§ 3
Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj. do 1% planowanych wydatków
§ 4
Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 3 365 910,00zł. ( zgodnie z Załącznikiem Nr 5).
§ 5
1) Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego
w następujących wysokościach:
-przychody 2 598 060,00 zł
-rozchody 2 531 870,00 zł
2) Plan przychodów i wydatków środków specjalnych obejmujące:
-przychody 217 900 ,00zł
-wydatki 216 300,38zł
(zgodnie z Załącznikiem Nr 6)
3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych:
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący:
- przychody 4 800,00zł
- wydatki 9 400,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 7)
§ 6
1. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowej:
- Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dofinansowanie do 1 m³ ścieków
w wysokości 62 000,00zł.
2. Pozostałe dotacje :
1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem w wysokości 781 000,00zł
z tego: dla Bibliotek 211 000,00zł
dla Ośrodków Kultury 570 000,00zł
2) Dotacje dla pomiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w kwocie 151 000,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 8 )
§ 7
Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756 w wysokości 173 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w dziale 851 na kwotę 173 000,00zł
(zgodnie z Załącznikiem Nr 9)
§ 8
Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec 2005 roku i na lata następne (zgodnie z Załącznikiem Nr 12) .
§ 9
Upoważnić Wójta Gminy do:
1) Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami.
2) Lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
3) Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji w wieloletnim programie inwestycyjnym
Spłaty zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z terminami ich wymagalności.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący Rady
mgr Bogdan Brzozowski