Uchwała Nr XXXIII/250/05
Rady Gminy w Bobrownikach
z dnia 30 grudnia 2005 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2006 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r .z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966), art.109, 112,113,114,116,117,118, 124, 128, ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148 z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077 z poźn. zm)
Rada Gminy w Bobrownikach
uchwala :
§ 1
1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2006 r. w wysokości 15 915 459,00zł
w tym:
z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie 1 453 200,00zł
- dotacje celowe otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami
( zgodnie z załącznikiem 1)
2) Wydatki budżetu gminy na 2006r. w wysokości 16 733 731,00zł
w tym:
- wydatki bieżące 14 060 231,00zł
z tego:
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6 935 767,00zł
dotacje 890 000,00zł
obsługa długu 22 500,00zł
poręczenia , gwarancje udzielone przez gminę
- wydatki majątkowe 2 673 500,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 2)
z czego:
jednostkami samorządu terytorialnego 15 280 531,00zł
b) -wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami 1 453 200,00zł
§ 2
1) Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami) w kwocie 818 272,00zł .
2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
3) Prognozowane przychody w wysokości 2 393 272,00zł z tytułu :
wolnych środków
w tym na pokrycie :
- deficytu w wysokości 818 272,00zł
- rozchodów w wysokości 1 575 000,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 4)
§ 3
1) Załącza się do budżetu gminy projekt planu finansowego dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie w kwocie 1 453 200,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 3)
oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 29 400,00zł
( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a).
2) Plan zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 59 884,00zł ( zgodnie z Załącznikiem nr 10)
§ 4
Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj. do 1% planowanych wydatków
§ 5
Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 2 673 500,00zł. ( zgodnie z Załącznikiem Nr 5).
§ 6
1) Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego
w następujących wysokościach:
-przychody 2 699 497,00 zł
-rozchody 2 623 700,00 zł
(zgodnie z Załącznikiem Nr 6)
2) Plan przychodów i wydatków dochodów własnych obejmujące:
-przychody 246 440,00zł
-wydatki 243 520,00zł
(zgodnie z Załącznikiem Nr 7)
3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych:
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący:
- przychody 6 000,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 8)
§ 7
1. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowej:
- Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dopłatę do 1 m³ ścieków
w wysokości 50 000,00zł.
2. Pozostałe dotacje :
1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem w wysokości 840 000,00zł
z tego: dla Bibliotek 220 000,00zł
dla Ośrodków Kultury 620 000,00zł
( zgodnie z Załącznikiem Nr 11 )
§ 8
Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756 w wysokości 170 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w dziale 851 na kwotę 170 000,00zł
(zgodnie z Załącznikiem Nr 9)
§ 9
Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec roku 2006 i lata następne oraz planowane spłaty zobowiązań na rok2006 i lata następne
( zgodnie z Załącznikiem Nr 12)
§ 10
Upoważnić Wójta Gminy do:
1) Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków i zadań za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami.
2) Dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu , nie powodujących zmiany zakresu rzeczowego zadań tj. wprowadzenia do planu nowych zadań inwestycyjnych i zaniechania realizacji zadań ujętych w planie
3) Lokowania czasowo wolnych środków budżetowych również na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
4) Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji w wieloletnim programie inwestycyjnym
5) Samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący Rady
mgr Bogdan Brzozowski