Uchwała Nr  XXXIII/250/05

Rady Gminy w  Bobrownikach

z dnia 30 grudnia 2005 roku

 

w sprawie  uchwalenia budżetu Gminy Bobrowniki na 2006 rok.

                  Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9, art. 42, art.51, art.57, art.61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r .z późn. zm.) oraz art.3,art.4, ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego       ( Dz. U. z 2003r. Nr 203, poz. 1966),  art.109, 112,113,114,116,117,118, 124, 128,  ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity  Dz. U.   z 2003r.   Nr 15, poz.148   z późn. zm.),art. 420 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. -Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. Nr 62, poz. 627) oraz § 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań   ( Dz. U. Nr 100, poz. 1077         z poźn. zm)

Rada Gminy w  Bobrownikach

uchwala :

§ 1

1) Dochody budżetu gminy prognozowane na 2006 r.  w wysokości             15 915 459,00zł

     w tym:

 -dochody zadań  własnych                                                                              14 402 375,00zł

 

-dotacje celowe z budżetu państwa na finansowanie zadań

    z zakresu administracji rządowej i innych   zleconych gminie                            1 453 200,00zł

 

- dotacje celowe otrzymane na zasadzie porozumień między jednostkami

   samorządu terytorialnego                                                                                    59 884,00zł

 

( zgodnie z załącznikiem 1)

 

2) Wydatki budżetu gminy  na 2006r. w wysokości                              16 733 731,00zł        

     w tym:

- wydatki bieżące                                                                                   14 060 231,00zł

z tego:

wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń                                                6 935 767,00zł

dotacje                                                                                                       890 000,00zł

obsługa długu                                                                                               22 500,00zł

poręczenia , gwarancje udzielone przez gminę                                                                    

- wydatki majątkowe                                                                                 2 673 500,00zł       

 

( zgodnie z Załącznikiem Nr 2)

 

z czego:

 

a) wydatki na zadania własne gminy i na zasadzie porozumień między

   jednostkami samorządu terytorialnego                                                          15 280 531,00zł

 b) -wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami                                                                                                                                                                                                                                                                            1 453 200,00zł   

 

 

 

§ 2

 

1)  Deficyt (nadwyżka wydatków nad dochodami)  w kwocie 818 272,00zł .

 

2) Prognozowane rozchody w wysokości 1 575 000,00zł z tytułu spłat rat kapitałowych pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

 

3) Prognozowane przychody w wysokości 2 393 272,00zł z tytułu :

 wolnych środków 

w tym na pokrycie :

      -     deficytu w wysokości 818 272,00zł

-      rozchodów w wysokości 1  575 000,00zł

 

( zgodnie z Załącznikiem Nr 4)

 

§ 3

1) Załącza się do budżetu gminy projekt planu finansowego dochodów i wydatków  zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie  w kwocie 1 453 200,00zł

      ( zgodnie z Załącznikiem Nr 3)

 

oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 29 400,00zł

 

( Zgodnie z Załącznikiem Nr 3a).

 

2) Plan zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 59 884,00zł ( zgodnie z Załącznikiem nr 10)

 

§ 4

Rezerwę ogólną budżetu gminy w wysokości 160 000,00 zł tj.  do 1% planowanych wydatków 

§ 5

Wydatki majątkowe gminy na 2005 rok w kwocie 2 673 500,00zł. (  zgodnie z Załącznikiem Nr 5).

 

§ 6

1) Plan przychodów  i wydatków  zakładu budżetowego

   w następujących wysokościach:

 

   -przychody                                                                                                     2 699 497,00 zł                                     

   -rozchody                                                                                                        2 623 700,00 zł                                                                                 

(zgodnie z Załącznikiem Nr  6)

 

 

2) Plan przychodów i wydatków dochodów własnych  obejmujące:

    -przychody                                              246 440,00zł                                           

    -wydatki                                                  243 520,00zł                

                                                 

(zgodnie z Załącznikiem Nr  7)

 

3) Plan przychodów i wydatków funduszy celowych:

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmujący:

- przychody                                                                                                  6 000,00zł

- wydatki                                                                                                    24 900,00zł

( zgodnie z Załącznikiem Nr 8)

 

§ 7

1.  Zakres i kwoty dotacji  przedmiotowej:

 

 

- Dotację przedmiotową do Zakładu Gospodarki Komunalnej na dopłatę  do 1 m³ ścieków

w wysokości 50 000,00zł.

 

2. Pozostałe dotacje :

 

1) Dotację podmiotową z budżetu gminy dla  instytucji kultury , dla których gmina jest organizatorem   w wysokości 840 000,00zł

 

   z tego: dla Bibliotek                                                                           220 000,00zł

              dla Ośrodków Kultury                                                              620 000,00zł

 

( zgodnie z Załącznikiem Nr 11 )

§ 8

 

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w dziale 756  w wysokości 170 000,00zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki  i rozwiązywania problemów alkoholowych  w dziale 851 na kwotę 170 000,00zł

 

(zgodnie z Załącznikiem Nr 9)

§ 9

 

Przedkłada się prognozowane kwoty długu na koniec roku 2006 i lata następne oraz planowane spłaty zobowiązań na rok2006 i lata następne

 ( zgodnie z Załącznikiem Nr 12)

§ 10

Upoważnić Wójta  Gminy do:

1)       Dokonywania zmian w budżecie gminy dotyczących przeniesień planowanych wydatków  i zadań  za wyjątkiem przeniesień  wydatków między działami.

2)       Dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach tego samego działu , nie powodujących zmiany zakresu rzeczowego zadań tj. wprowadzenia do planu nowych zadań inwestycyjnych i zaniechania realizacji zadań ujętych w planie

3)       Lokowania  czasowo wolnych środków budżetowych  również na rachunkach w innych bankach  niż bank prowadzący obsługę budżetu.

4)        Zaciągania samodzielnie zobowiązań stanowiących sumę nakładów niezbędnych do poniesienia w latach następnych z budżetu gminy do zakończenia zaplanowanych inwestycji  w wieloletnim programie inwestycyjnym

5)       Samodzielnego zaciągania zobowiązań jednorazowo do kwoty 1 000 000,00zł

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .

§ 12

 

Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku

 i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

Przewodniczący Rady

mgr Bogdan Brzozowski